The BesT Friends In FuTure Academy‎
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، . كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب .

vitoshow المدير العام
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، . كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب .

vitoshow المدير العام
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

يختص بكل امور طلاب وطالبات اكاديمية المستقبل

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول
كوكو حلوة كوكو حلوة كوكو حلوة

مهم جدااااااااااا

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
عاشقه الزهور
عضو فعال
عضو فعال
عاشقه الزهور

مهم جدااااااااااا Empty
مُساهمةموضوع: مهم جدااااااااااا   مهم جدااااااااااا I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 16, 2010 10:39 am

فيه من يومين أو أكتر ظهر على الفيس بوك مجموعه جروبات بتهين جميع الأديان

ملخصها ان فيه واحد عامل جروب ليه بيدعى فيه انه (الله) وانه قرر التواصل معانا من على الفيس بوك طبعا دا كلام فاضى والمشكله ان فيه ناس كتير آمنت بيه

وفيه جروب تانى بيدعى انهم الأنبياء وبيقولوا على لسان الأنبياء جميعا كلام حقيير جدا وما ينفعش ان حتى واحد صايع يقوله

دى لينكات الجروبات

https://www.facebook.com/Allllah?v=wall

https://www.facebook.com/pages/lnby/364894047065?ref=mf

ودا الجروب اللى نحاول من خلاله نقفل الصفحات دى

بس الحمد لله

مجهول يدعي الألوهية على (فيس بوك).. ومصادر قضائية: الحبس 10 سنوات بانتظاره

يشهد موقع فيس بوك منذ عدة أيام حالة من الجدل بعد أن أنشأ شخص مجهول صفحة على الموقع ووضع فيها صورة شخص ضخم له شعر أبيض طويل ولحية بيضاء يكتب على جهاز كمبيوتر وعرف نفسه بأنه "إله".
وكتب منشئ الصفحة في التعريف بنفسه "بعد مرور ما يقارب 1400 سنة على موت محمد نبيّ ومصطفاي، خشيت على نفسي من النسيان، فعمدت لإرسال نبي إليكم يذكركم بي ولأتواصل مع مخلوقاتي وعبادي مرة اخرى، ولكن وجدتكم قد لحقتم بركب الحضارة والتطور ففضلت أن أفعل المثل.. هنا فلتدعوني وتعبدوني أستجب لكم.. التوقيع: الله ربكم".
وتضمنت الصفحة كلمات مسيئة عن الرسل والأنبياء الكرام وعن نهايتهم، إلى جانب سب بعضهم.
وقال منشئ الصفحة إنه يدعو الشباب للانضمام إليها، مضيفًا عن نفسه "أنا الله، يا عبادي أنتم تقولون إن منشئ الصفحة ملحد، نعم أنا الله وملحد، فأنا لا أومن بأي إله غير نفسي، إذن أنا ملحد".
ووضع جملا قريبة من الآيات القرآنية يتسهزئ فيها بالقرآن الكريم والرسل والأنبياء.
وانهالت التعليقات بعشرات الآلاف على الصفحة، ومن بينها تعليق من شاب يقول فيه:"أنت شخص مريض نفسي الله يحرقك ربنا ياخدك.. أنا هموت يارب أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمدًا رسول الله".
وكتب آخر: "ياجماعة أرجوكم اخرجوا من الجروب ده وهو ده كل ما نملكه، أرجوكم اللي في الجروب عنده يخرج لأنه سفيه العقل، والله دماغه تعبانة، اللهم انتفم منه انتقام عزيز مقتدر".
وعلق ثالث: "فين الحكومه والدنيا.. فين الشرطة الإلكترونية، فين الناس دول بيعملوا إيه، الله يلعنك أيها المجنون يارب ياخدك وإن شاء الله سيأخذك أخذ عزيز مقتدر".
وفي سياق متصل قالت مصادر قضائية لمصراوي إن الشرطة يمكنها الوصول إلى منشئ الصفحة بطرق تكنولوجية خاصة، لكنها ستتوقف عن ملاحقته إذا كان غير مصري.
وأضافت المصادر أن عدة اتهامات تواجه هذا الشخص بينها ازدراء الأديان والسب والقذف واستخدام الإنترنت في الإضرار بالآخرين وادعاء الألوهية.
وأكدت المصادر أن عقوبة تلك الجرائم لن تقل عن الحبس 10 سنوات.

نتمنى ان العقوبة تتضاعف عليهم

vitoshow
المدير العام
المدير العام
vitoshow

مهم جدااااااااااا Empty
مُساهمةموضوع: رد: مهم جدااااااااااا   مهم جدااااااااااا I_icon_minitimeالخميس مارس 18, 2010 6:14 am

ايوة بصى يا عاشقة زهور دهموضوع عنه
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

مهم جدااااااااااا EmBaBa-9d377d7942

أحمد زيدان
مهم جدااااااااااا EmBaBa-f0341f0e8f

أميرة طاهر
مهم جدااااااااااا EmBaBa-1bf2e4c711

حصل المرصد الإسلامي لمقاومة التنصير على معلومات موثقة عن منشئ جروب لفظ الجلالة الذي أثار مشاعر المسلمين على الفيس بوك مؤخرا

والذي ادعى صاحبه ان هو "الله" وانه قرر انشاء الجروب للتواصل مع الشباب وتهكم صاحب الجروب على الإسلام تحديدا دون غيره من الديانات.

صاحب الجروب المسيئة طالب فاشل بكلية الطب جامعة القاهرة اسمه احمد زيدان وتشاركه عشيقته أميرة طاهر وهي خريجة كلية فنون جميلة جامعة حلوان. وقد سبق لهما أنشاء جروب بعنوان علاقة طبيعية مع إسرائيل

والأثنين من نشاط شبكة الإلحاد المنتشرة بمصر والتي يديرها إزيس سيد القمني وهاني ميشيل وماجد فرج

وقد أحدث الجروب موجة شديدة من الاستياء بين المسلمين الذين طالبوا إدارة الفيس بوك بغلقه.

لكنها رفضت الاستجابة بالرغم من حذفها المتكرر لكل الجروبات الإسلامية التي تهاجم الكنيسة او تنتقد سياستها.

ويشرف على الفيس بوك العربي شركة تابعة للمليادرير الطائفي نجيب ساويرس ولها الحق في حذف ما تشاء من الموقع
https://futureacademy.yoo7.com
عاشقه الزهور
عضو فعال
عضو فعال
عاشقه الزهور

مهم جدااااااااااا Empty
مُساهمةموضوع: رد: مهم جدااااااااااا   مهم جدااااااااااا I_icon_minitimeالجمعة مارس 19, 2010 9:40 am

ودول ديانتهم ايه انشاء الله

مش كفايه عليهم كلمه كفار بس لا دول يهود

دة انا مقدرتش اقرء اساسا الكلام بتعهم دة

ربنا يهديهم
vitoshow
المدير العام
المدير العام
vitoshow

مهم جدااااااااااا Empty
مُساهمةموضوع: رد: مهم جدااااااااااا   مهم جدااااااااااا I_icon_minitimeالسبت مارس 20, 2010 7:48 am

هههههههههه دوا يا عاشقة ناس عندهم مرض جواهم و ربنا يهديهم و يرجعهم لى طريق صحيح محتجين يكونو مشهورين بى فكرة مجنونة بس انتى غلط انك تدخلى على جروب بتعهم او حته تقرى كلامهم او حته تشتركى عشان تشتميهم لا نك بى كدة بتكونى بتشجعيهم و بتكترى عدد مشتركين فى جروب بتعهم
عاشقه الزهور
عضو فعال
عضو فعال
عاشقه الزهور

مهم جدااااااااااا Empty
مُساهمةموضوع: رد: مهم جدااااااااااا   مهم جدااااااااااا I_icon_minitimeالسبت مارس 27, 2010 3:02 am

لا يا فيتو انا اساسا مش مشتركه فى الفيس اساسا انا دخلت عن طريق المنتدى بتاعى كضيف بس قرات وخرجت ومكملتش كمان قرائه

بس دول مسلمين ليه عملو كدا
دول معندهمش ذره وحده بس من الايمان
vitoshow
المدير العام
المدير العام
vitoshow

مهم جدااااااااااا Empty
مُساهمةموضوع: رد: مهم جدااااااااااا   مهم جدااااااااااا I_icon_minitimeالجمعة أبريل 02, 2010 12:55 am

و اللهى احسن حاجة عملتيها انك مش مشتركة فى فيس بوك ده ده بجد مش بحبه حسس انه بيت شيطان كله بيكلم كله من دون محد يعرف حد انتى كدة تمام

مهم جدااااااااااا
صفحة 1 من اصل 1